Anteprima_HannoverMesse_2019

Speciale anteprima Hannover Messe 55 Swedish Energy Agency is staging a joint pavilion for Swedish companies in the Energy and Industrial Supply segment. Innovation, quality of life The Swedish economy is growing steadily. Sweden ranks highly in com- parisons on everything from business climate to start-ups, innovation and quality of life, making Swedish com- panies highly relevant partners for innovation, trade and investments. A long tradition of business savvy and high levels of education coupled with supportive government policies have made the country home to a vibrant start-up community and to some of the most reputable, best-known brands in the world, including Volvo, Electrolux, Ericsson, IKEA and H&M. In 2018, Forbes named Sweden the world’s best country for doing busi- ness, and the Global Sustainable Competitiveness Index ranked the country as having the most compet- itive economy in the world. Swe- den’s capital is an undeniable tech hotspot, having produced tech giants such as Spotify, Klarna, Skype, King and iZettle. With firms of this calibre, Stockholm has earned itself the repu- tation as being one of the biggest fac- tories of so-called unicorns - start-up companies (which are in fact almost as rare as unicorns) with a current val- uation of one billion dollars or more - and Stockholm is indeed second on- ly to Silicon Valley in terms of billion- aire start-up numbers. Sweden also ranks as the most innovative nation in the European Union and tops the list for R&D personnel as a proportion of the labour force. Gender equality, openness and lack of corruption are other dimensions where Sweden is world-leading, contributing to Swe- den having the “best reputation in the world”, according to the Country RepTrak Index. Innovazione, qualità di vita L’economia svedese è in crescita co- stante. Nel confronto internazionale la nazione è ai primi posti sotto tutti i punti di vista: dal clima economico al- le start-up, alla capacità di innovazio- ne, alla qualità della vita. E questo fa delle aziende svedesi preziosi partner d’affari e di investimenti. Grazie a una lunga tradizione commerciale, a un elevato livello di istruzione e al sup- porto governativo, la Svezia è patria di una dinamica community di start- up e di alcuni marchi di fama mondia- le quali Volvo, Electrolux, Ericsson, Ikea e H&M. Nel 2018 Forbes ha definito la Sve- zia il Paese migliore del mondo per fare business, mentre l’’indice glo- bale di competitività sostenibile’ la qualifica come il Paese più com- petitivo del mondo. Stoccolma è, inoltre, indubbiamente un hotspot tecnologico. Nomi importanti come Spotify, Klarna, Skype, Kind o iZettle vengono proprio dalla capitale sve- dese. Con aziende di questo calibro Stoccolma si è guadagnata la fama di essere una delle maggiori fabbri- che al mondo di unicorni - le start- up (rarissime come gli unicorni) che hanno raggiunto un valore di capita- lizzazione di 1 miliardo di dollari - e in effetti vanta un numero di start-up miliardarie secondo solo alla Silicon Valley. Anche in tema di innovazio- ne la Svezia è ai primissimi posti nell’Unione Europea. Figura, inoltre, al vertice per la percentuale di ad- detti aziendali a ricerca e sviluppo in rapporto al totale dei dipendenti. Pari opportunità, apertura mentale e bassa livello di corruzione sono altri fattori che vedono la Svezia distin- guersi a livello globale e che con- tribuiscono a meritarle - secondo il Country Rep Trak Index - la migliore reputazione del mondo.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTg0NzE=